Telefonisch contact? Bel ons op: 088-7887020

Best of 2018: Citygame op maat voor Fox Networks Group

 12 december 2018
  49x bekeken
Best of 2018: Citygame op maat voor Fox Networks Group

Neem 120 gasten, 7 hardwerkende Puurders en de hele Amsterdamse binnenstad als speelgebied: voilà, dé ingrediënten voor een geweldige citygame op maat voor Fox Networks Group©. Voor eventplanner Nadieh het absolute hoogtepunt van 2018! Hoe creëer je een compleet nieuw spel dat helemaal aansluit op de wensen van de klant? Wat is de kick? Nadieh vertelt erover in deze blogpost.

Teamactiviteit op maat

De Vossenjacht was een activiteit die we niet in ons assortiment hadden, maar wel paste bij de wensen en doelen van Fox Networks Group© voor hun teamactiviteit. Dus ontwikkelde ik samen met mijn collega’s een volledig op maat gemaakt spel, dat helemaal aansloot bij mijn klant. Zes personen van het managementteam van Fox Networks Group© bevonden zich als “vos” in de binnenstad van Amsterdam: het speelgebied van deze middag. Zij waren geheel in kostuum uitgedost, onderdeel van de stad maar net zodat ze wel opvielen. De teams kregen ieder een speelkaart waarop verschillende punten in de stad stonden aangegeven en een telefoon met speciale app waar de spelers die punten mee konden activeren. Bij ieder punt lag een vraag, foto opdracht en video opdracht die punten opleverden en hints over de identiteit en locaties van de vossen vrijgaven. Het begon met een korte afspraak en heel veel ideeën vanuit mijn contactpersoon. Al die ideeën heb ik verwerkt in de uiteindelijke activiteit. Zo leuk om te doen!

Kernwaarden, verbinding en communicatie

De kernwaarden van de organisatie moesten terugkomen in de activiteiten. Dat heb ik opgelost door de iedere vos te koppelen aan één van de zes bouwstenen (kernwaarden) van het bedrijf. Ook de opdrachten en vragen die in het betreffende vak van het speelgebied gesteld werden waren toegespitst op die specifieke kernwaarde. Bij de bouwsteen ‘doelgericht’ hoorde bijvoorbeeld vos Robin Hood, bij wie de deelnemers met pijl- en boogschieten bonuspunten konden verdienen. We wilden ook graag een connectie maken tussen de typisch Amsterdamse locaties, de vos en bijbehorende bouwsteen. Zo stond zeeheld Michiel de Ruyter, die de bouwsteen ‘grensverleggend’ representeerde, bij het Scheepvaartmuseum. Een perfecte match! We hebben ook het logo van de organisatie laten terugkomen op alle speelkaarten en materialen, die we speciaal voor de FOX Hunt© ontwikkelden. Daarnaast waren de zes “vossen” allemaal leden van het managementteam van Fox Networks Group©, uitgedost in prachtige kostuums. Door hiervoor te kiezen creëerden we verbinding tussen spel, bedrijf en spelers. Veel meer dan wanneer we voor acteurs hadden gekozen. Tot slot selecteerden we een passende prijs voor het winnende team: een shift in onze Escaperoom Mysterium in Utrecht, waar het mysterie van Cornelius VOSsius moet worden opgelost.

Minutieus maatwerk met mooi resultaat

Een activiteit als deze ontwikkel je op basis van ideeën en vernieuwing, niets is standaard. Bij alle onderdelen moet nagedacht worden of het überhaupt kan, het qua tijdsplanning klopt en wat het effect is. Je kunt niet het risico lopen dat het tijdsschema wat je voor ogen hebt niet werkt, stel dat de vossen niet op tijd op hun post zaten bijvoorbeeld. Door de organisatie van de FOX Hunt© hebben we voor de toekomst ook weer scherp wat er wel en niet kan in ons spelsysteem. De dag van het event is altijd spannend. Dat moment waarop de vossen allemaal in hun outfit klaarstonden om naar hun locaties te gaan en we tegelijkertijd het bericht kregen dat de teams onderweg waren, popelend om te beginnen: zo gaaf! Het moment na afloop was ook heel tof: een super tevreden klant en teams die nog veel langer hadden willen doorspelen. Mooier resultaat van je harde werk kun je niet hebben!
Zin in een teambuilding op maat voor jouw bedrijf? Bel Nadieh op 020-6260016 of neem contact op via onderstaande button!