Telefonisch contact? Bel ons op: 088-7887020

Best of 2018: Corporate event op maat voor Adyen

 05 december 2018
  152x bekeken
Best of 2018: Corporate event op maat voor Adyen

Net als in 2017 organiseerde Puur* ook in 2018 weer het corporate event van Adyen. Een dag met 750 gasten, 250 medewerkers, 50 leveranciers, verschillende locaties en diverse vervoersmiddel. Van ontbijt op kantoor via een sportdag op maat in het Olympisch Stadion naar een bedrijfsfestival waar de gasten tot in de late uurtjes konden feesten. Niet niks! Eventorganisator Daisy was van eerste idee tot de laatste minuut van het feest verantwoordelijk voor deze geweldige klus en ziet dit als haar ultieme hoogtepunt van 2018. Hoe je zo’n groot bedrijfsevent bedenkt en uitvoert vertelt ze in deze blogpost.

Originele event ideeën: hoe dan?

Ik werk al bijna tien jaar als eventorganisator en heb al vele events georganiseerd. Deze was extra bijzonder omdat ik echt mocht uitpakken en de vrije hand kreeg qua concept en entertainment. Door deze creatieve vrijheid kon ik elementen toevoegen die op de dag zelf voor de klant echt een verrassing waren. Dus als je het vertrouwen krijgt kan je net dat extra wow-effect toevoegen. Origineel blijven is niet zo makkelijk als het lijkt. Zo’n conceptuitwerking schud je niet zomaar uit je mouw. Ik heb voor dit event veel after movies van bekende festivals gekeken en daar elementen uit gehaald, bijvoorbeeld voor de decoratie en entertainment. Ik vind het soms lastig om mezelf ieder jaar te moeten overtreffen bij het organiseren van events, maar door goed op de trends te letten en anders durven te zijn dan anderen lukt het altijd. Daarnaast is het bij een company event belangrijk dat de identiteit van het bedrijf in het evenement naar voren komt. Door samen met mijn contactpersoon en andere medewerkers invulling te geven aan het event zorg ik dat de identiteit van het bedrijf voelbaar is gedurende de dag. Dit soort events zijn deels een coproductie. Ik heb veel contact met mijn klant om te checken of wat ik heb bedacht klopt met de doelgroep en sta open voor input van hun kant.

Go with the flow en maak het verschil

Een groot event op maat moet extreem goed uitgedacht worden. In dit geval was het vervoer wel even een dingetje. Van locatie naar locatie bewegen met 750 mensen is een enorme uitdaging. In dit geval zeker, want onze klant wou graag van locatie naar locatie varen. Zeventien boten hadden we nodig om dat voor elkaar te krijgen. Daar komt nog eens bij dat we dit feest organiseerden voor een groep jonge, energieke mensen. Ze houden van sportieve activiteiten en een goed feest. Ze zijn best wel wat gewend, dus dan moet je tot in de details de juiste keuzes maken om verveling te voorkomen. Natuurlijk is het op de dag zelf wel eens moeilijk en gaat er wel eens wat mis. Go with the flow, is mijn motto. Ik doe altijd wat ik moet doen om op dát moment het verschil te maken. Foodtrucks uit het zand trekken, binnen 3 minuten 750 glazen champagne inschenken en entertainment naar een andere plek verplaatsen voor een beter effect: het maakt niet uit, ik ga wel!

Concept wordt werkelijkheid

Het gaafste aan zo’n groot bedrijfsevent organiseren is dat alle ideeën die op papier ontstaan op één dag allemaal werkelijkheid worden. Van sportdag in het Olympisch Stadion tot speciaal festival op maat, van een optocht van zeventien boten tot knetterende afterparty. Die blije gezichten van mensen die helemaal uit hun dak gaan, echt een kick. Het mooiste moment van dit event was de speech van de CEO, gevolgd door een zinderende bedrijfsfilm. Erg bijzonder om 750 medewerkers vol passie en trots te zien. Het was aanstekelijk, want zelfs ik voelde me trots, terwijl ik niet voor het bedrijf in kwestie werk. Zo zie je maar hoe op een event feesten en verbinding hand in hand gaan.