Telefonisch contact? Bel ons op: 088-7887020

De event trends van 2019 volgens Nikki

 02 januari 2019
  52x bekeken
De event trends van 2019 volgens Nikki

Wat is jouw voornemen voor 2019? Geen flater slaan met een net-niet evenement! Nikki is al zeven jaar eventplanner en organiseert talloze events per jaar. Ze volgt de trends op de voet en vertelt je over de vijf elementen die jouw event in 2019 absoluut moet bevatten!

1. Deel van het geheel

Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Als het om evenementen gaat, gaat die vlieger niet meer op. Events hebben namelijk veel meer impact als ze onderdeel zijn van het grote geheel van jouw organisatie. Dat grote geheel kan van alles zijn: de nieuwe marketingcampagne, de lancering van een nieuw product, het motto van de organisatie….Dé manier om de betrokkenheid van klanten, medewerkers en/of relaties te vergoten!

2. Festivalisering

Ik merk het al en tijdje. De afgelopen jaren daalt het aantal traditionele feesten met één dj, buffetje en bescheiden entertainment. De nieuwe generatie werknemers zijn festivalgangers en dat zie je terug in aanvragen. Leuk, want ik ben zelf ook niet vies van een goed festival! De “festivalisering” zorgt voor dynamische events waarbij je het zo gek kunt maken als je zelf wilt. Bovendien kun je helemaal los met de aankleding. Mijn collega Daisy gaf eerder al tips hoe een perfect festival neer te zetten. Ook leuk om even te lezen!

3. Food als beleving

Nee, je komt echt niet meer weg met een standaard dinerbuffet. Met de populariteit van food festivals als Rollende Keukens en Trek is eten een ontzettend belangrijk eventonderdeel geworden. Foodmarkets met allerlei soorten culinaire hoogstandjes zijn bijvoorbeeld populair, maar ook qua snacks gaan we steeds meer richting de beleving. Donutwalls, Candyland, oesters van een echte oesterkenner: geeft je event net dat beetje extra.

4. Online & Offline

Wist je dat we opgeteld wel 23 dagen per jaar naar het scherm van onze smartphones kijken? Ik vind het dus niet meer dan logisch dat we ook in de evenementenbranche online en offline combineren. Vooraf bouw je online spanning op en maak je gebruik van uitnodigingstools. Zo krijg je snel en eenvoudig een goed beeld van je gastenprofiel. Ook populair: apps waarmee de gasten meedenken over de invulling van het event. Tijdens je event online-elementen toevoegen? Zelf ben ik fan van de app Woov, waarmee je live volgt waar je vrienden zijn. Na afloop houd je het gevoel vast door online foto’s en video’s te delen.

5. Personalisering

Bezoekers willen het gevoel hebben dat een feest, festival of evenement exclusief voor hen is georganiseerd. Dit hoeft niet moeilijk te zijn. Geef je event een opvallende naam, bedenk een speciale hashtag voor social media en verwerk het logo van de organisatie tot in de kleinste details. Maakt echt het verschil! Ook belangrijk: zorg dat je op de hoogte bent van datgene wat jouw gasten enthousiast maakt en zorg dat dat terugkomt op je event. Zo onthouden je gasten het event gegarandeerd.